درحال مشاهده: گروه مدل سازان اطلاعات ساختمان - مطالب اسفند 1398

ادعونیاهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺮﻗﺮارى رواﺑﻂ ﺧﻮب ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮى

چهارشنبه 14 اسفند 1398
13:07
امیرحسین ستوده بیدختی
ﺑــﻪ آﺧﺮﯾﻦ ﺑﺎرى ﮐﻪ در ﯾﮏ ﻓﺮوﺷﮕﺎه در ﯾﮏ ﺻﻒ ﻃﻮﻻﻧﻰ اﯾﺴــﺘﺎده اﯾﺪ، ﯾﺎ زﻣﺎﻧﻰ ﮐﻪ در ﯾﮏ ﻣﺮﮐﺰ ﺗﻠﻔﻦ ﺳــﻌﻰ داﺷﺘﯿﺪ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﺣﻘﻮﻗﻰ دﺳﺘﺮﺳﻰ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﯿﻨﺪﯾﺸﯿﺪ. ﭼﻪ اﺣﺴﺎﺳﻰ داﺷﺘﯿﺪ؟
اﺣﺘﻤﺎﻻً اﺣﺴــﺎس ﻧﺎاﻣﯿﺪى ﻣﻰ ﮐﺮدﯾﺪ. ﺷﺎﯾﺪ ﻫﻢ اﯾﻦ ﺣﺲ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ دﺳﺖ داده ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺮاى ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻣﺸﺘﺮى، ارزﺷﻰ ﻗﺎﺋﻞ ﻧﯿﺴﺖ. ﭼﻨﯿــﻦ ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺗﻰ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑــﻪ ﺟﺎﯾﻰ دﯾﮕﺮ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﮐﻨﯿﺪ. اﮔﺮ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن دﯾﮕﺮ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺮﺳــﻨﺪ، آﯾﻨــﺪه اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻃﺮه ﺧﻮاﻫﺪ اﻓﺘﺎد.
ﺣــﺎﻻ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ اﮔﺮ ﯾﮏ ﺗﺠﺮﺑــﻪ ﻣﺜﺒﺖ از ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺘﺮى داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﭼــﻪ اﺗﻔﺎﻗﻰ ﻣﻰ اﻓﺘﺪ. ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺷﺤﺎل و راﺿﻰ ﻫﺴــﺘﯿﺪ، ﻧﯿﺎزﻫﺎى ﺷﻤﺎ ﺑﺮآورده ﺷﺪه اﺳــﺖ، اﺣﺘﻤﺎﻻً در آﯾﻨﺪه ﻫﻢ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻣﻰ ﮐﻨﯿﺪ و ﺣﺘﻰ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ آﻧﺮا ﺑﻪ دوﺳﺘﺎن ﺧﻮد ﻫﻢ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ.
آن ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﻢ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎً ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﭘﻮﻟﻰ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن راﺿــﻰ ﺧﺮج ﮐﺮده اﯾﺪ، ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻤﮏ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد ﮐﻪ ﺑﺮ روى ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎﺗﻰ ﺟﺪﯾﺪ ﺑﺮاى آﯾﻨﺪه ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬارى ﮐﻨﺪ.
ﺟﺎن ﮐِﻰ )John Kay(، اﺳــﺘﺎد ﻣﺪرﺳﻪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﻟﻨﺪن، در ﺳﺎل 1993 اﻫﻤﯿــﺖ رواﺑــﻂ ﻗــﻮى را در ﮐﺘﺎب ﺧﻮد ﺑــﻪ ﻧــﺎم Foundations of Corporate Success )ﻣﺒﺎﻧــﻰ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺷﺮﮐﺖ( ﻣﺘﺬﮐﺮ ﺷﺪه اﺳــﺖ. او ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﮐﺮده اﺳــﺖ ﮐــﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﻮﺳــﻌﻪ رواﺑﻂ ﺧﻮب ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺧﻮد، ﻣﺰﯾﺖ ﻫﺎى رﻗﺎﺑﺘﻰ اﯾﺠﺎد ﮐﻨﻨﺪ.
اﯾﻦ رواﺑﻂ ﺧﻮب ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن درآﻣﺪ اﯾﺠﺎد ﻣﻰ ﮐﻨﺪ، و در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل اﻃﻼﻋﺎﺗﻰ ارزﺷﻤﻨﺪ درﺑﺎره ﻧﯿﺎزﻫﺎى ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن اراﺋﻪ ﻣﻰ دﻫﺪ. اﮔﺮ ﺳــﺎزﻣﺎن ﺷﻤﺎ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﯿﺎزﻫﺎ ﭘﺎﺳــﺦ دﻫﺪ، اﯾﻦ رواﺑﻂ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ در آﯾﻨﺪه ﻗﻮى ﺗﺮ و ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺗﺮ ﻫﻢ ﺑﺸﻮد.

ﭼﺮا ﻧﮕﺮش ﺷﻤﺎ از ﺑﻬﺮه ﻫﻮﺷﯿﺘﺎن ﻣﻬﻤﺘﺮ اﺳﺖ

چهارشنبه 7 اسفند 1398
13:05
امیرحسین ستوده بیدختی
ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﺻﺤﺒﺖ از ﻣﻮﻓﻘﯿــﺖ ﺑﻪ ﻣﯿﺎن ﻣﻰ آﯾﺪ، ﺷﺎﯾﺪ ﺗﺼﻮر ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﺑﺎﻫﻮش، ﺑﻪ ﻃﻮر ﻃﺒﯿﻌﻰ ﺑﻘﯿﻪ ﻣﺎ را ﺑﺴﺮﻋﺖ ﭘﺸﺖ ﺳــﺮ ﻣﻰ ﮔﺬارﻧﺪ و از ﻣﺎ ﭘﯿﺸﻰ ﻣﻰ ﮔﯿﺮﻧﺪ. اﻣﺎ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﺧﯿﺮ در داﻧﺸﮕﺎه اﺳــﺘﻨﻔﻮرد ذﻫﻨﯿﺖ ﺷﻤﺎ )و ﻧﮕﺮش ﺷﻤﺎ( را ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺧﻮاﻫﺪ داد.
Carol Dweck، رواﻧﺸﻨــﺎس، ﺗﻤﺎﻣــﻰ ﮐﺎر ﺧــﻮد را ﺻﺮف ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﺑﺮرﺳﻰ ﻧﮕﺮش و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻧﻤﻮده اﺳﺖ. آﺧﺮﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت او ﻧﺸﺎن ﻣﻰ دﻫﺪ ﮐﻪ ﻧﮕﺮش ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ از ﺑﻬﺮه ﻫﻮﺷﯿﺘﺎن، ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪه ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺷﻤﺎﺳﺖ.
او درﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﮕﺮش اﺻﻠﻰ اﻓﺮاد در ﯾﮑﻰ از اﯾﻦ دو دﺳﺘﻪ ﻗﺮار ﻣﻰ ﮔﯿﺮد: ذﻫﻨﯿﺖ ﺛﺎﺑﺖ ﯾﺎ ذﻫﻨﯿﺖ رﺷﺪ.ﺑﺎ داﺷﺘــﻦ ذﻫﻨﯿﺖ ﺛﺎﺑﺖ، ﺷﻤﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﯾﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﯿﻨﻰ ﻫﺴــﺘﯿﺪ ﮐﻪ ﻫﺴــﺘﯿﺪ و ﻧﻤﻰ ﺗﻮاﻧﯿــﺪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﻨﯿﺪ. اﯾﻦ ذﻫﻨﯿــﺖ در ﻣﻮاﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎ، ﻣﺸﮑﻞ ﺳــﺎز اﺳﺖ، زﯾﺮا ﻫﺮ ﭼﯿﺰى ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺳﺪ ﺑﯿﺸﺘــﺮ از آن ﭼﯿﺰى اﺳــﺖ ﮐﻪ ﺷﻤــﺎ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﯿﺪ اﻧﺠــﺎم دﻫﯿﺪ، ﻣﺤﺪودﯾﺘﻰ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺷﻤﺎ اﺣﺴﺎس ﻧﺎاﻣﯿﺪى و ﺷﮑﺴﺖ اﯾﺠﺎد ﻣﻰ ﮐﻨﺪ.
اﻓــﺮاد داراى ذﻫﻨﯿﺖ رﺷﺪ، ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﺎورﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻼش ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻬﺒﻮد ﯾﺎﺑﻨﺪ. آﻧﻬﺎ از ﻋﻤﻠﮑﺮدى ﺑﺎﻻﺗﺮ از اﻓﺮاد داراى ذﻫﻨﯿﺖ ﺛﺎﺑﺖ ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ، ﺣﺘﻰ اﮔﺮ ﺑﻬﺮه ﻫﻮﺷﻰ ﮐﻤﺘﺮى داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ؛ زﯾﺮا از ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎ اﺳــﺘﻘﺒﺎل ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑــﺎ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎﯾﻰ ﺑﺮاى ﯾﺎدﮔﯿﺮى ﭼﯿﺰﻫﺎى ﺟﺪﯾﺪ ﺑﺮﺧﻮرد ﻣﻰ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.

گروه مدل سازان اطلاعات ساختمان - مطالب اسفند 1398


گروه مدل سازان اطلاعات ساختمان - مطالب اسفند 1398,تعطیلی کلیه فعالیت های تجاری
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه مدل سازان اطلاعات ساختمان است. ||
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic