درحال مشاهده: گروه مدل سازان اطلاعات ساختمان - روش مناسب برای انتخاب یک فروشنده

ادعونیاهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

روش مناسب برای انتخاب یک فروشنده

چهارشنبه 29 اسفند 1397
02:43
امیرحسین ستوده بیدختی
زﻣــﺎن ﻫﺎﯾــﻰ وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﻰ ﺳــﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﺑﺮاى رﻓــﻊ ﺑﻌﻀﻰ از ﻧﯿﺎزﻫﺎ در ﺟﺴﺘﺠﻮى ﻓﺮوﺷــﻨﺪﮔﺎن ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﯾﻦ ﻧﯿﺎزﻫﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻣﺸﺎوره، ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺗﮑﻤﯿﻠﻰ، ﻧﺮم اﻓﺰار، ﺗﺠﻬﯿﺰات و ﻏﯿﺮه ﺑﺎﺷﺪ. ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﻓﺮوﺷﻨﺪه، دﺷــﻮار ﻧﯿﺴــﺖ اﻣﺎ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﺪ وﻗﺖ ﮔﯿﺮ ﺑﺎﺷــﺪ. در اﻏﻠﺐ ﻣﻮارد ﺑﺮاى اﻧﺘﺨﺎب 
ﻓﺮوﺷﻨﺪه ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﻓﺮآﯾﻨﺪ زﯾﺮ را دﻧﺒﺎل ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ: ﺟﻤـﻊ آورى و رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪى ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎى اﻧﺘﺨﺎب ﻓﺮوﺷـﻨﺪه: اﮔﺮ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﻧﺒﺎﺷــﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﯿﺎزﻫﺎﯾﺘﺎن ﭼﯿﺴﺖ، اﻧﺘﺨﺎب ﻓﺮوﺷﻨﺪه دﺷﻮار ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﭘﺮﺳﺶ ﻫﺎﯾﻰ ﻧﻈﯿﺮ ﻣﻮارد زﯾﺮ را ﻣﻄﺮح ﮐﻨﯿﺪ:

چگونه از فروشنده استفاده خواهیم کرد؟ ﻓﺮوﺷﻨﺪه ﭼﻪ ﻣﺸﮑﻠﻰ را ﺣﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد؟  آﻧﻬﺎ ﭼﻪ اﻗﻼم ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺤﻮﯾﻠﻰ را ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﮐﺮد؟  آﯾﺎ ﺑﻪ ارﺟﺎﻋﺎﺗﻰ ﻧﯿﺎز ﺧﻮاﻫﯿﻢ داﺷﺖ؟  ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎى ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬارى ﻣﺎ ﭼﯿﺴﺖ؟ﺑــﻪ ﻫﺮ ﯾﮏ از ﻧﯿﺎزﻫــﺎ ﺑﺎﯾﺪ در ﯾﮏ ﻣﻘﯿﺎس ﻋﺪدى، ﯾــﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت زﯾﺎد/ ﻣﺘﻮﺳــﻂ/ ﮐﻢ، ﯾﺎ ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎى وزن دﻫﻰ دﯾﮕﺮ، وزﻧﻰ ﺗﺨﺼﯿﺺ داده ﺷﻮد ﺗﺎ اﻫﻤﯿﺖ ﻧﺴﺒﻰ ﻧﯿﺎزﻫﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻣﻨﻌﮑﺲ ﮔﺮدد. ﻓﻬﺮﺳﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﻧﯿﺎزﻫﺎ و وزن ﻫﺎى آﻧﻬﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺳــﻂ ﺣﺎﻣﻰ ﻣﺎﻟﻰ، ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن اﺻﻠﻰ و ذى ﻧﻔﻌﺎن، ﺑﺎزﻧﮕﺮى و ﺗﺄﯾﯿﺪ ﺷﻮد. ﺗﻬﯿـﻪ ﻓﻬﺮﺳـﺖ ﻃﻮﻻﻧـﻰ ﻓﺮوﺷـﻨﺪﮔﺎن )اﺧﺘﯿـﺎرى(: ﺗﻤﺎﻣﻰ ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎﻧﻰ را ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻧﯿﺎزﻫﺎى ﺷﻤﺎ را ﺑﺮآورده ﺳﺎزﻧﺪ، ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﻨﯿــﺪ. اﯾــﻦ ﮐﺎر را ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﯿﺪ از ﻃﺮﯾﻖ ﺟﺴــﺘﺠﻮ در اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ، ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﻣﺠﻼت ﺗﺠﺎرى، ﺻﺤﺒﺖ ﺑﺎ ﺳــﺎﯾﺮ ﺷــﺮﮐﺖ ﻫﺎ و ﻏﯿﺮه اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ. اﮔﺮ ﻓﮑﺮ ﻣﻰ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪﻓﺮوﺷــﻨﺪﮔﺎن ﺧﺎﺻﻰ را از ﻗﺒﻞ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺎﯾﻠﯿﺪ ﺑﺎ آﻧﻬﺎ ﮐﺎر ﮐﻨﯿﺪ، ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﯿﺪ از اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺻﺮف ﻧﻈﺮ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ و ﻣﺴــﺘﻘﯿﻤﺎً ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺮوﯾﺪ. ﺗﻬﯿﻪ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﮐﻮﺗﺎه ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎن: ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻃﻮﻻﻧﻰ را ﻣﻮرد ﯾﮏ ارزﯾﺎﺑﻰ اوﻟﯿﻪ و ﺳﻄﺢ ﺑﺎﻻ ﻗﺮار دﻫﯿﺪ و ﺑﻪ دﻧﺒﺎل دﻻﯾﻞ آﺷﮑﺎرى ﺑﮕﺮدﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﻰ از آﻧﻬﺎ را ﺣﺬف ﮐﻨﯿﺪ. ﻫﺪف اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ، اﯾﺠﺎد ﯾﮏ ﻓﻬﺮﺳــﺖ ﮐﻮﺗﺎه از ﻓﺮوﺷــﻨﺪﮔﺎن ﺑﺎﻟﻘﻮه اى اﺳــﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻰ رﺳــﺪ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻧﯿﺎزﻫﺎى ﺷــﻤﺎ را ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺷﻤﺎ درﺧﻮاﺳﺖ ﺧﻮد را ﺑﺮاى ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎن 
اﯾﻦ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﮐﻮﺗﺎه ﻣﻰ ﻓﺮﺳﺘﯿﺪ ﺗﺎ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﺷﺎن را اراﺋﻪ دﻫﻨﺪ. ارزﯾﺎﺑﻰ ﭘﯿﺸـﻨﻬﺎدﻫﺎ: ﺗﺎ اﯾﻨﺠﺎ، ﻓﺮوﺷــﻨﺪﮔﺎﻧﻰ ﮐﻪ درﺧﻮاﺳــﺖ ﺷﻤﺎ را درﯾﺎﻓﺖ ﮐﺮده اﻧﺪ، ﭘﯿﺸــﻨﻬﺎدات ﺧﻮد را در ﭘﺎﺳﺦ، ﺑﺮاى ﺷﻤﺎ ارﺳﺎل ﮐﺮده اﻧﺪ. ﺷــﻤﺎ اﯾﻦ ﭘﯿﺸــﻨﻬﺎدﻫﺎ را در ﻣﻘﺎﯾﺴــﻪ ﺑﺎ ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎى اﻧﺘﺨﺎب، ﮐﻪ ﻗﺒﻼً ﺗﻬﯿﻪ ﮐﺮده اﯾﺪ، ارزﯾﺎﺑﻰ ﻣﻰ ﮐﻨﯿﺪ و ﺑﻪ آﻧﻬﺎ اﻣﺘﯿﺎز ﻣﻰ دﻫﯿﺪ. ﻓﺮوﺷﻨﺪه اى ﮐﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ اﻣﺘﯿﺎز را ﮐﺴــﺐ ﮐﻨﺪ، ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺑﺮاى اﻧﺘﺨﺎب ﺑﺎﺷﺪ. ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ را ﺗﮑﻤﯿﻞ ﮐﺮدﯾﺪ، ﺑﺎﯾﺪ اﻧﺘﺨﺎب اول و دوم 
را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. اﻧﺠـﺎم اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻬﺎﯾﻰ و ﻣﺬاﮐﺮه ﺑﺮاى ﻗـﺮارداد: در اﯾﻦ ﻣﻘﻄﻊ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻤﺎﻣﻰ اﻃﻼﻋﺎت ﻻزم ﺟﻬﺖ اﻧﺘﺨﺎب را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. در ﺑﺴﯿﺎرى از ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ، ﺗﯿﻢ ﭘﺮوژه، ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎى ﻧﻬﺎﯾﻰ را اراﺋﻪ ﻣﻰ دﻫﺪ و ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن رﺳﻤﻰ ﺧﺮﯾﺪ ﯾﺎ ﺗﺪارك، ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰ ﮔﺮدد ﺗﺎ در ﻣﻮرد ﻗﺮارداد، ﻣﺬاﮐــﺮه ﮐﻨﺪ. اﮔﺮ ﻣﺬاﮐﺮات، رﺿﺎﯾﺘﺒﺨﺶ ﻧﺒﻮد، ﺑﺎﯾﺪ آﻣﺎدﮔﻰ آﻧﺮا داﺷــﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺮاغ اﻧﺘﺨﺎب دوم، و ﯾﺎ ﺳﻮم ﺧﻮد ﺑﺮوﯾﺪ.

گروه مدل سازان اطلاعات ساختمان - روش مناسب برای انتخاب یک فروشنده


گروه مدل سازان اطلاعات ساختمان - روش مناسب برای انتخاب یک فروشنده,تعطیلی کلیه فعالیت های تجاری
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه مدل سازان اطلاعات ساختمان است. ||
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic